Antibiyotik kullandığım sürede ishal oluyorum bu normal mi? – Dr. Nalan Gülşen Ünal

Dr. Nalan Gülşen Ünal

Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi,
Gastroenteroloji

Adres: Kazımdirik Mahallesi Ege Üniversitesi, Bornova / İzmir

Antibiyotikler vücutta enfeksiyon yapan bakteri yani mikropları öldüren ilaç grubudur. Virüs dediğimiz mikroorganizmalara etkileri yoktur. Bağırsağımızda bizimle dost biçimde yaşayan, bağışıklık sistemini güçlendiren ve sindirimi kolaylaştıran birçok bakteri ve başka mikroorganizmalar yaşar. Bu mikroorganizmalar sayesinde bağırsak hareketleri ve dışkılama da normal seyrinde devam eder. Bu mikroorganizma topluluğuna bağırsak florası denir. Evet, antibiyotik kullandığınız durumlarda ishal olabilirsiniz çünkü antibiyotikler zararlı bakterileri yok ederken bağırsağımızdaki faydalı bakterileri de yok edebilirler. Dolayısıyla bağırsak floramız bozularak ishal yaşamamız mümkündür. Bu ishalin nedenlerinden biri sindirimin sekteye uğraması bir diğeri de bağırsak florasının yok olması ile bu bölgeye bağırsak duvarına zarar veren başka bakterilerin yerleşmesi olabilir.